tisdag 27 december 2011

Sugen på skräpmat och godis?




Anledningarna till sötsug eller sug efter s.k. junkfood kan ha olika orsaker.

- det kan vara dåliga matvanor
- det kan vara biverkning av läkemedel


Här kommer lite tips på hur man kan tänka.......


Lär dig en av livets stora gåtor:
ta inte något läkemedel som ger mer biverkningar än du har symptom ifrån den diagnostiserade sjukdomen.


Jag träffade en mycket elak och negativ person igår, en person som gjorde sitt bästa för att få mig att må så dåligt så möjligt. Självklart i syfte att själv må bättre... och vad hände när jag kom hem?  Jag åt allt som fanns i skafferiet som innehöll något sött. Så visst är det riktigt som jag själv brukar säga att får man inte sötman ifrån utsidan så får man inta den på insidan...... något som jag totalt glömde bort i förvirringens yra.

Välmående kommer från insidan och tänk att det skall vara så svårt att kika där först innan man rycker upp kylskåpsdörren......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar