fredag 8 juli 2011

Nybyggarlandet Sverige

CenterMaud om nybyggarlandet Sverige

Hon lyfte upp invandrarna som lever i dagens Sverige …
– Jag vill säga ”Vi vill att ni ska bidra, vi vill att ni ska starta företag, vi vill att ni ska hjälpa till att bygga nybyggarlandet Sverige”. Låt oss hjälpa dem och välkomna dem att komma hit.
Sedan avslutade Maud Olofsson sitt sista tal i Almedalen med att åter bli nostalgisk.
– Det har varit en del tuffa beslut, men jag är så glad att jag har fått påverka politiken.
– Jag är oändligt tacksam över att ha fått göra den här resan och jag kommer att bära med mig den hela livet.
Läs hela artikeln: http://www.dn.se/nyheter/politik/maud-olofsson-talar-i-almedalen


Tack kära Maud för att du i slutet av din karriär öppet erkänner att du tillsammans med andra politiker gjort Sverige till ett nybyggarland.
När nybyggarna kom till Amerika så togs landet ifrån urinvånarna vilka sattes i reservat. Stulen mark gavs bort eller såldes för en liten penning till nybyggarna. Sedan blev de världsledande fram till det stora ekonomiska fallet och nu går makten vidare………..
Så Maud:
  1.  tack för din uppriktighet
  2.  tack för nedmonteringen av det lilla fungerande sociala system som vi hade
  3. tack för fortsatt kärnkraft 
  4. tack för att våra skattepengar lånas ut till IMF
  5. tack för att våra pensionspengar förvaltas av människor som är drivna av höga löner och bonusutbetalningar
  6. tack för allt arbete du lagt ner för att sälja ut Sverige
  7. tack för att du medverkade till att makten flyttades till EU
  8. tack för en försämrad skola

Ja, Maud det är så mycket vi har att tacka dig för bl.a. alla tårar vi har fått fälla för dina och dina kollegors beslut som tagits utan ens vilja till lyhördhet. Tack för allt du varit med och gjort för att högutbildade invandrare har segregerats, trampats på och behandlats som barnungar eller skall vi kanske säga något som katten släpat in. Det är inte bara jag som är gift med en invandrare, det finns många fler och förlåt mig Maud men oss lurar du inte!!!
Så tack Maud för alla tuffa beslut du varit med om att ta. Jag förmodar att ryggsäcken blir lätt att bära speciellt om man tänker på vad du fixat för dig själv och kanske också åt familjen.

Min slutliga fråga till dig är:  skall reservaten ligga i anslutning till de nya kärnkraftverken eller i närheten av avfallslagringen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar